ALTIN VE DOLAR (05.06.2012)

 
Değerli arkadaşlar, QE3 dediğimiz şey nitelikli parasal genişlemedir ve muhtemelen, Q2'den az olmayacaktır. Yani bir kaç trilyon dolar piyasaya sürülecek paketler halinde...
 
Ben şuan aslında piyasalarda bir likitide sorunu görmüyorum. Parasal endeks yüksek çünkü diğer para birimleri dolar karşısında değer yitirdi...
 
Başta euro...
 
Ve en önemlisi, enflasyon %2'nin üstünde iken parasal genişleme kesinlikle mümkün değil... Bu enflasynou %3, %4'e çıkarır... Tıpki altındaki yükseliş gibi...
 
Faizlerin %0.25 olduğu bir ülkede %3 enflasyonun ne manaya geldiğini takdir edersiniz sanırım...
 
Zaten sene sonunu ABD, parasal genişleme yapmasa dahi %3'e yakın bir seviyede kapatabilir...
 
Bana çok çılgınca geliyor...
 
Vallahi değerli kardeşim bu Q3 lafı geçen seneden beri hiç susmadı. Konuşulması bile altına heyecan veriyor... Ama olmayacakmış gibi altına girip karınızı alıp çıkın derim... Beklerseniz kaybınız büyüyebilir altında...
 
Bakin altın şuan 96 TL... Benim satış önerim 97.50 TL idi geçtiğimiz hafta cuma günü...
 
Şimdi rakam iyiye gidiyorsa beklersiniz, ancak giderek fiyat konsolide oluyorsa kaybolan yalnızca kar'dır...
 
Parasal genişlemeye kadar beklemeyi mi düşünüyorsunuz?
 
Tercihtir...
 
Short pozisyon açmadı iseniz isterseniz 5 sene bekleyin. Çok da iyi gelir getirir...
 
Ama short pozisyonla alalacele altına giren arkadaşlar, bence çıkarak kar yazabilirler...
 
Kendi kişisel düşüncem...
 
Ben altın portföyümden çıktığımda 100 TL idi gram... Sonra 1 alım satım daha yaptım... O günden beri hiç zarar edecek girişimim olmadı...
 
Altına giren arkadaşlar mutlaka kar etmek zorundadır. Zarar etmeyi adeta alışkanlık edinmişiz...
 
100 TL'den ben altın bozdururken, arkadaşlar %100, altına giriyordu. Uyarımızı yaptık...
 
Hangi takvimden bahsettiğim hatırlanır...
 
Dolarda da 1.90 beklentileri ifade edildi geçen hafta... Ben , bu beklentinin ben de olmadığını 1.88 bekliyorum ancak 1.87'den çıkılabilir" dedim. Kendim satış işlemi yaptım ve bunu da paylaştım...
 
1650$ rakamı altında çok önemli, kırarsa çok iyi, kıramazsa altın düşüş kanalından çıkamadı sonucunu çıkarırız...
 
Bunları ifade edeyim. Avrupadaki kriz, ve ispanyanın durumu gerçekten altını çok iyi noktalara çekecek... Gerekiyorsa 1, 2 ay TL'de beklerim. Hiç olmazsa zarar olabilecek işleme girmemiş oluruz...
 
Dolar biraz daha çekilirse, dolar alınabilir. Bakacağız. 1.82'den tekrar alırım... 1.84'den kısa pozisyon açarım..
 
Altın zaten artmıyor. Fiyatı geriliyor. O sebeple altına girsem mi diye en ufak tereddüt taşımıyorum...
 
Dolar endeksi dikkat edin hala aşağı yönlü kırılma gerçekleştiremedi... Yalnızca 82.50'ye bir geri çekilme... Tekrar  83-84 kanalına girerse, altın satış yer. Altın alırken dolar endeksinin aşağı yönlü hareketini görmeniz gerekir...
 
Takdir ve yatırım kararını okuyucuya bırakıyoru.
 
Hayırlı günler dilerim

Not: Burada yazılan yorumlar kesinlikle yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Kişisel görüşlerdir. Doğru ya da yanlış olabilir, doğruluğu hiçbir zaman garanti edilmez. Sitedeki yazılar kaynak gösterilerek ve izin alınarak yayınlanan yazılar ya da site üyelerinin yazılarıdır. Site üyeliği ücretsizdir.

Yorumlar

altının hali bumu

selamün aleyküm degerli site  üyeleri   günleriniz saglıklı  evlatlarınız  size ve  topluma  hayırlı  kalbiniz huzurlu aile yuvanız saadetli kazancınız bol bereketli ömrünüz uzun günleriniz eskileri aratmayacak  kadar iyi güzel olsun  esnaftım   emekli  oldum   şu üç günlük dünyada kazancımız helal olsun  diye kuruş kuruş biriktiklerimizi  altına yatırdım sitenize üye degildim  yeni üye oldum ama her gün benim gibi sitenizi takip eden onbinlerce insan  vardır      haziran  2011 tarihinde 80,29 dan altın aldım  sitenizi  o tarihten itbaren takip etmekteyim     altın hareketlerini inişli çıkışlı günleri  izledim  hiç kar satışın da karar verip bozduramadım   bundan sonra nasıl olur bilemem demekki nasip degilmiş  109  oldu daha artacak dediler 120  olacak dediler  güm  aşagıda  şimdi 96 da 

selamün aleyküm degerli arkadaşlar altına girşim   2011 haziran ayı g tl 80,29 i di her gün yükseldi iki ayda her gün  ortalama 1000tl kar bıraktı  109 oldu satmadım güm düştü acemilikti bilgisayar

Sayın TB

Ağzınıza ,ellerinize sağlık.Sağlıcakla mutlu kalın
 
saygılarımla

Ömür dediğin üç gündür, dün geldi geçti yarın meçhuldür…
O halde ömür dediğin bir gündür,o da bugündür….

İçeriği paylaş İçeriği paylaş