Euro/TL (HakMan)

Bu grafik Ülker Teyzeme :)
 
Son zamanlarda Euro/TL grafiğinde bir W ve bir V'den oluşan bir örüntü var. Buna göre Euro/TL'nin burlardan dönüp 2.31'lere gitmesini bekliyorum. Bu doğrultuda bugün MB kararı açıklandığı zaman elimdeki kalan Euro'yu da kar-la çıktım. Tekrar alım için 2.31'leri bekleyecem.
 
Yatırım Tavsiyesi Değildir.
 
HakMan.
 

 

Not: Burada yazılan yorumlar kesinlikle yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Kişisel görüşlerdir. Doğru ya da yanlış olabilir, doğruluğu hiçbir zaman garanti edilmez. Sitedeki yazılar kaynak gösterilerek ve izin alınarak yayınlanan yazılar ya da site üyelerinin yazılarıdır. Site üyeliği ücretsizdir.

Yorumlar

Platin 1447'den 1435'e geri çekildi

Hatırlarsanız bi süre kafa kafaya gittiler. O nedenle platini de takip etmek önemli.
 
HakMan.

Ülker Teyzem sorun değil

> BIR DAHA SANAL ALTIN ALMAK MI TÖVBELER OLSUN
 
Bu minvalde şundan bahsetmek istiyorum. Bazı arkadaşlar diyor ki satan varsa alan da vardır. Sorun şu ki, satılan altınlar kağıt üzerinde olan altınlar. Her ne kadar bunların karşılığının bulunmasına yönelik regülatörlerin bi kontrolü olacağını düşünsem de pratikte bu ne kadar yapılıyor, soru işareti.
 
Yani bu kağıt üzerinde olan altınlar satılıp tükendiğinde belki fiziksel altının gerçek değeri ortaya çıkacak. Böyle bişi olursa tabi. Tahminen hem satan hem alan bi süre sonra gene rahat durmayacak ve gene kağıt üzeri alımlar artacak. Ama bi süre yatırımcının altına karşı güveninin olmayacağını düşünüyorum. Ta ki bu kazık unutulana kadar.
 
HakMan.

SEVGILI HAKMAN

TESEKKUR EDERIM ..ELINE EMEGINE YUREGINE SAGLIK.........................AMA AVROYA DA YATIRACAK PARA KALMADI :) BIR DAHA SANAL ALTIN ALMAK MI TÖVBELER OLSUN .........FIZIKI ALTIN ALSAK ARZ .TALEP VAZIYETLERIYLE FIYATA OLUMLU KATKIMIZ OLURDU .....BIZIM PARAMIZLA  BIZE TOKAT ATTILAR .......YENI AÇTIM  EKRANI.... O YUZDEN TESEKKURDE GEÇ KALDIM ..SAGOL VAROL

Tesekkurler Bitirir, iyi ki

Tesekkurler Bitirir, iyi ki varsiniz.

http://finans.gazetevatan.com

http://finans.gazetevatan.com/portal/ISE/getDetailsStory.html?storyId=20...
 
Son açıklanan enflasyon verisi yüzde 7.29'u işaret ediyor. Merkez Bankası politika faizini dün yüzde 5'e çekti. Hazine faizi yüzde 5.41'i gördü. Bankalar mevduat faizinde indirime hazırlanıyor. Altın tepetakla. Dolar deseniz çakılmış kalmış vaziyette. Anlayacağınız parayı park edecek yer yok
Teyzem yine aradı. "Evladım, ne olacak halimiz" diye girince konuşmaya, anladım derdini...
Arada bir arar yatırım tavsiyesi ister. Belli ki yine kafası karışmış.
Bağkur'un 6'ncı basamağından emekli aylığı alıyor. Topu topu 765 lira. Bizi ilgilendirmez ama biraz da birikmiş parası vardı. Riski hiç sevmediği için yıllardır bankada mevduat yapar. Oradan gelen üç beş kuruş ile emekli aylığını birleştirir, kira da ödemediği için Karamürsel gibi küçük bir kasabada bir şekilde geçinir gider.
"Bankadaki para ayda bin liranın üzerinde çoğalırdı. Geçen ay baktım sadece 657 lira birikmiş. Para durduğu yerde eriyor" dedi.
120 bin lira civarında bir mevduatı olduğunu bildiğimden "Normal" dedim. "Önümüzdeki ay biraz daha düşük bir gelire hazır ol" diye de ekledim.
Teyzem'in durumunda binlerce insan olduğunu biliyorum.
Bu insanlar için hayat zordu, şimdi daha da zorlaştı.
Hiç olmazsa bir ara reel faiz alıyorlardı, şimdi negatif faiz dönemi var.
Enflasyon düşük çıkınca emekli aylıklarına da doğru dürüst zam gelmiyor. Kapana kısılmış gibiler
Neden daha da düşer?
Merkez Bankası sermaye girişlerinde görülen hızlanma eğiliminin TL üzerindeki değerlenme baskısını sınırlamak için politika
faizi ile koridorun alt ve üst bandında 50 baz puan indirime gitti. Politika faizini yüzde 5'e çekti. Sermaye girişine tedbir deniyor açıklamada ancak işsizliğin artması, büyümenin de istenen seviyenin çok altında kalması Merkez'in faiz indirimini hızlandırmasında ana etkenler olsa gerek.
Başbakan Erdoğan'ın Borsa İstanbul açılışında "Yüzde 6 faiz yüksek" uyarısı yaptığında dinleyiciler arasında Merkez Bankası Başkanı'nın olduğunu da unutmamak lazım.
Merkez'in borç alma ve borç verme faizini indirmesinin teyzem için anlamı şu. Bankalar da Merkez Bankası'nı takip edecek ve mevduata ödedikleri faizde bir miktar daha indirime gidecek. Yani teyzem Mayıs ayında 657 lira değil, muhtemelen 625 lira gibi bir gelir elde edecek.

Başka adres de yok...
Bankalar şu an için 1 aylık mevduata yüzde 6.25 ile 7 arasında faiz veriyor. Bunun net olmadığını ortalama 0.70 puan civarı bir kesinti olacağını da unutmamak lazım. Yani aylık net faiz yüzde 0.52 civarında. 3 ay ya da 1 yıllık mevduat yaptığınızda da teklif edilen faiz çok fazla değişmiyor. Bazı bankalar şubeye gelip pazarlık yapan iyi müşterilerine 1 puan civarında ekstra bir faiz veriyorlar. En iyi ihtimalle yüzde 8 yıllık faiz desek bile aylık net getiri yüzde 0.60'ı geçmiyor. Dediğim gibi bu biraz daha düşecek...
Teyzeme TÜİK'in açıkladığı enflasyon rakamının doğru olduğunu kabul ettirsem bile şu an cepten yiyor...
Allah'tan hayırlı evlatlara sahip de sırtı yere gelmez.

Dolar herkesi uyuttu
Döviz deseniz yaprak kımıldamıyor. Kımıldayacağı da yok. Hele hele Mayıs ayı içinde Moody's'ten bir not artırım haberi de gelirse ve Türkiye iki derecelendirme kuruluşu tarafından yatırım yapılabilir ülke statüsüne yükseltilirse 1.79 TL civarında olan dolar kuru bu seviyeleri bile arayabilir.
O zaman dolarda tekrar 1.60 hatta 1.50 TL bandına doğru hızlı bir geri çekilme yaşayabiliriz. Açılım politikasındaki pozitif gelişmeler de bu geri çekilmeyi hızlandırır.
Altını konuşmaya bile gerek yok. Altının ons fiyatı kendini öyle bir hızlı şekilde 1.400 doların altına attı ki, bir daha kolay kolay 1.500 dolar seviyesine çıkması kolay değil. 1.380 dolar/ons fiyattayız ancak 1.200 dolarlar konuşuluyor. Yani anlayacağınız teyzem gibi konservatif yatırımcılar için altın da bu ara çok riskli, önermesi de zor.

Derdin var demem bundan
Faizlerin düşmesi elbette çok olumlu. Sonuçta kredi faizleri de düşecek. Ekonomik aktivite canlanacak, işsizliğin azalmasına katkısı olacak.
Belki paranın büyük bir bölümü yeniden gayrimenkule gidecek. Daha büyük para sahipleri, yeniden yatırımı düşünecek, mevcut yatırımına ilave kapasite ekleyecek.
Ama sen gel de bunu teyzeme ve teyzem gibilere anlat...
Onlar için hayat zordu artık daha da zor...   

Sn Hakman ve Bitirir

Dip 1320 lerdi ve gordük bitti diyebilir miyiz artik, sanki bir sure boyle yatayda mi seyredecek?

Aklıma şöyle bişi gelmiyo değil :)

 
Şimdi bu Öro grafiği tutuyomuş. Sonra aynı şiki şiki baba filmindeki gibi (Atla Gel Şaban) mafya beni buluyo, çiz ulan bi sonraki hareket ne olacak diyo. Ben de diyomuşum, ama Ülker Teyzem yok, ama altında bi günde 100+ düşüş olması lazım :)
 
HakMan.

İçeriği paylaş İçeriği paylaş