Gümüş 28demi 26damı alınmalı (HakMan)

Dolar üzerinden bi örnek ...
 
28 Kasım 2012: 1.7934'den 7867.6$ alış
30 Kasım 2012: Ooo dolar düştü, dal dal, 1.7884'den 46663.37$ alış
 
Aralık boyunca: Aha şapa oturduk olm, dolar 1.75'e gidiyo, dur soluklan.
 
Ocak da böyle geçiyo ...
 
31 Ocak 2013: iyi düştü be, 1.7644'den 25000$ alış
1 Şubat 2013: 1.7554'den 12500$ alış
1 Şubat 2013: 1.7544'den 2500$ alış
(Aslında şu üç alımda piramit tersten olmalı idi, bariz hata; neden oldu, çünkü 1.76'lardan döneceğini düşündüm)
 
Bu noktada dolar artmaya başlıyo, bu sefer kademeli bozmaya başlıyoruz:
 
6 Şubat 2013: Aha dolar yükseliyo ama namissiz düşerse dolar arttırırız, 12500$ ve 2500$'ı 1.7621'den satış
19 Şubat 2013: Aha bi sonraki dilim kar-a geçti, yine bozalım, düşerse dolar arttırma, çıkarsa yukarıda aldıklarımız var, 25000$'ı 1.7721'den satış
 
Şimdi geldik günümüze. Başlangıçta 1.7934 ve 1.7884'den aldıklarım için 1.80'ler civarını bekliyorum.
 
Aynı stratejiyi gümüşe uygularsak:
21 Şubat 2013: 1.65969'dan (28.60$) 6025gr (Toplam 10binTL)
...
26'mı oldu, bi 10bin daha;   Yok 28.80+ oldu kar-ı hüplet.
 
Belirsiz bi geleceğe yönelik benim stratejim budur. Şimdi altın için de aynı durum geçerli, aldık aldık ortalamam 1602'den alınmış gibi. 1600'lere yaklaşırsa daha alttan aldığım parçalar verilebilir (örneğin 1568).
 
Aksi halde bakıp duruyosun, henüz çizilmemiş bi grafikte dibi görmek için kahin olmak lazım. Onu ben çok yapmaya çalıştım geçmişte ama bakıyosun bakıyosun, sonra tren kaçıyo. Biraz da proaktif olup onu test etmek lazım.
 
Hatırlatmak gerekirse kesin bi doğru yok. İnerken mi girilir, yoksa çıkarken mi, bence yiğidin yoğurt yiyişine, tecrübesine ve biraz da şansına bağlı ...
 
HakMan.

Not: Burada yazılan yorumlar kesinlikle yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Kişisel görüşlerdir. Doğru ya da yanlış olabilir, doğruluğu hiçbir zaman garanti edilmez. Sitedeki yazılar kaynak gösterilerek ve izin alınarak yayınlanan yazılar ya da site üyelerinin yazılarıdır. Site üyeliği ücretsizdir.

Yorumlar

Sn. Hakman

Yazınıza katılmıyorum malesef. Dolar/tl de kendi iç dinamiklerimiz açısından MB nin 1.75 altına izin vermeyeceğini zaten burda insanlar defalarca söyledi. Ben bile yakınlarıma 1.76 larda hala düşerken dolar alın tavsiyesi verdim, onlar da ya acaba daha da düşer mi diye korkuyorlardı, kendim de zaten 1.76 lardan itibaren düştükçe alıyordum... Yani 1.75 lerden yukseleceği türkiye nin dinamiklerini bilen insanlar için çok güzel bir fırsattı. Ama dolar/tl de o seviyelerden doneceğini, MB nin buna izin vermeyeceği cok açıktı. Ben ise emin olamayacagımız diğer emtialarda (altın gümüş) bu şekilde düşerken almanın doğru olmadığını düşünüyorum. Yükselişleri tetikleyecek sebepleri görmek gerekir diye düşünüyorum.. (turkiye deki 1.75 dolar kurunun altının ekonomiye olumsuz etkisi ve MB nin buna izin vermeyeceği gibi) Yani dolar kurunu ornek gostererek gumus yatırımını ornek vermeniz elma ile armut gibi olmuş. 

İçeriği paylaş İçeriği paylaş